Nazwa Spółki |
IBC Polska F&P S.A. |
|
Siedziba Spółki |
Łosice |
|
Autoryzowany Doradca |
Prometeia Capital sp. z o.o. |
|
Termin Private Placement |
Marzec 2012 r. |
|
Planowany termin Debiutu |
II kwartał 2012 r. |
|
Wartość emisji |
800 tys. PLN |
|
Strona internetowa Spółki |
||
Strona internetowa Autoryzowanego Doradcy |
Przedmiot działalności
IBC Polska F&P S.A. została utworzona w 1995 r. W początkowym okresie działalności Firma zaopatrywała producentów piwa i napojów bezalkoholowych w urządzenia do sprzedaży tych produktów. Wraz z rozwojem Spółki w ofercie pojawiły się projekty indywidualnych i niestandardowych instalacji wykorzystywanych w gastronomii. W ramach swojej działalności Spółka może zaprojektować, wykonać i dostarczyć każdy element przedsięwzięcia gastronomicznego, doradzić właściwe rozwiązanie i zagwarantować odpowiednią jakość oferowanych produktów.
Aktualnie z oferty Firmy korzystają nie tylko producenci piwa, ale również mini browary, hotele, puby, dyskoteki. Szeroka oferta obejmująca urządzenia gastronomiczne, wyposażenie kuchni, baru, firm cateringowych, a także współpraca z uznanymi producentami sprzętu gastronomicznego wyróżnia Spółkę na tle konkurencji. Do stałych klientów Firmy należy wiele restauracji i barów. Spośród nich warto wyróżnić takie marki jak: KFC, Pizza Hut, Burger King, Żywiec, Starbucks, Tyskie, Warka, Lech, Carlsberg, Okocim, Pepsi-Cola, Coca-Cola. Oferta handlowa Spółki jest atrakcyjna ze względu na szeroki asortyment urządzeń różnych producentów, do których zaliczają się firmy: HOBART, FOSTER, GAMKO, RATIONAL, ELEKTROLUX, HATCO, ICE-O-MATIC, FRIGOMAT oraz inne.
Od stycznia 2011 r. oferta Spółki została wzbogacona o mini browary i browary restauracyjne firmy John Albrecht. Znakiem rozpoznawczym firmy są szklane kadzie, które umożliwiają obserwację procesu produkcji piwa. Oferta IBC Polska F&P zawiera wszystkie elementy procesu inwestycji w mini browar lub browar restauracyjny. W Polsce z roku na rok powstaje coraz więcej mini browarów. Wysoka dynamika wzrostu rynku browarów restauracyjnych oraz zdobyte doświadczenie Firmy w sektorze gastronomicznym stwarza duży potencjał wzrostu przychodów i wartości Spółki dla Akcjonariuszy w ciągu najbliższych lat. W celu zwiększenia atrakcyjności oferty dla kontrahentów Spółka stworzyła własne studio projektowe co umożliwia przygotowywanie indywidualnych projektów kolumn do piwa, aranżacje baru oraz przygotowanie materiałów POS.
Działalność w Grupie Kapitałowej IBC pozwala Spółce wykorzystać efekt synergii, dzięki czemu każde przedsięwzięcie Spółka może obsłużyć kompleksowo i zapewnić profesjonalną obsługę serwisową. W skład Grupy IBC oprócz IBC Polska F&P S.A. wchodzi IBC Euroserwis Sp. z o.o.
IBC Euroserwis sp. z o.o. została utworzona w 2003 r. i specjalizuje się w świadczeniu usług serwisowych i remontowych urządzeń chłodniczych, mroźniczych, a także profesjonalnych urządzeń gastronomicznych. Kluczowymi klientami Firmy są producenci napojów, lodów oraz sieci restauracji i hoteli. Strategia Spółki opiera się na ścisłej i długofalowej współpracy z klientami. Ofertę Spółki tworzą trzy działy:
- serwis urządzeń na rynku,
- naprawy i remonty w własnych warsztatach oraz magazynach klientów,
- call center.
Działalność wyżej wymienionych działów wspierają również procesy zarządzania sprzętem m. in.: transport i instalacje urządzeń, magazynowanie, utylizacja, doradztwo przy zakupie nowych urządzeń, inwentaryzacje urządzeń. Serwis urządzeń chłodniczych oraz gastronomicznych realizowany jest poprzez sieć ponad 100 punktów serwisowych rozlokowanych na terenie Polski. Optymalne rozmieszczenie serwisów pozwala na naprawy przy niewielkich kosztach zgodnie ze standardami jakościowymi i czasowymi klientów Spółki. Koordynacja wszystkich prac wykonywanych przez serwisantów odbywa się poprzez dział Call Center. IBC Polska F&P S.A posiada 95% udziałów w IBC Euroseriws sp. z o.o.
Strategia
Strategia Spółki obejmuje osiągnięcie pozycji lidera na rynku dostawców urządzeń gastronomicznych poprzez współpracę z uznanymi producentami urządzeń gastronomicznych na świecie, szeroką i unikalną ofertę produktów oraz kompleksową obsługę klientów. Szeroki zakres oferty pozwala na zdywersyfikowanie źródeł uzyskania przychodów oraz wykorzystanie dużego potencjału wzrostu rynku gastronomicznego w Polsce. Oferta Firmy obejmuje każdy rodzaj przedsięwzięcia gastronomicznego, dzięki czemu Spółka nie ogranicza się do działalności tylko w jednym segmencie gastronomii.
Spółka w ramach emisji prywatnej zamierza pozyskać 800 tysięcy złotych na rozbudowę działu sprzedaży i zasilenie kapitałów obrotowych firmy co pozwoli na realizowanie większej ilości kontraktów oraz zwiększenie rentowności netto. Pozyskany kapitał powinien umożliwić spółce zrealizowanie skonsolidowanej sprzedaży na poziomie 18 mln złotych i zysku netto 700 tys. złotych w 2012 roku.
Inwestorzy zainteresowani większą ilością informacji na temat oferty prywatnej proszeni są o kontakt z Autoryzowany Doradcą – Prometeia Capital sp. z o.o.
Opracowanie: