Autoryzowany Doradca |
Invest Concept |
|
Nazwa spółki |
Comperia.pl S.A. |
|
Dziedzina (sektor gospodarki) |
Internet |
|
Rodzaj oferty (prywatna/publiczna) |
Prywatna |
|
Wartość emisji |
1 001 962,5 zł |
|
Przewidywany termin złożenia (publicznego) dokumentu informacyjnego |
8 listopada 2011 r. |
|
Przewidywany termin debiutu spółki na NewConnect |
25-30.11.2011 |
|
Liczba emitowanych akcji |
121 450 |
|
Liczba akcji po emisji |
1 375 486 |
|
WWW |
Działalność Spółki opiera się na funkcjonowaniu portali internetowych o tematyce finansowej, a w szczególności porównywarki instrumentów finansowych umieszczonej pod adresem: www.comperia.pl. Ponadto Comperia.pl posiada szereg portali o zbliżonej tematyce. Portale należące do Spółki:
- www.ehipoteka.com – pierwsza w Polsce internetowa wyszukiwarka kredytów hipotecznych
- www.banki.pl – portal poświęcony tematyce finansowej
- www.autoa.pl – portal finansowy poświęcony rynkowi motoryzacyjnemu
- www.kontoteka.pl – portal finansowy poświęcony rachunkom bankowym
- www.comperialead.pl – witryna odpowiedzialna za obsługę partnerów Comperii w ramach programu partnerskiego comperialead
Comperia.pl jest pierwszą w Polsce porównywarką produktów finansowych. Miesięcznie odwiedza ją ok. 300 tys. osób. W maju 2011 r. Comperia kupiła popularny portal finansowy banki.pl i rozpoczęła prace nad przebudową serwisu. Banki.pl w nowej odsłonie 2011 r. W marcu br. portal Banki.pl notował 54 tys. odsłon miesięcznie (Megapanel PBI/Gemius). W maju 2011 r. Comperia uruchomiła nowy, unikatowy na polskim rynku program partnerski ComperiaLead. Już w pierwszym miesiącu udało się pozyskać do niego 84 afiliantów. W pierwszym półroczu 2011 r. Comperia.pl uruchomiła dwa nowe portale: autoa.pl oraz kontoteka.pl oraz rozpoczęła prace nad topprocent.pl. Wszystkie portale będą wykorzystywać technologię Comperialead.pl do monetyzacji ruchu.
Portale internetowe prowadzone przez spółkę mają na celu dostarczanie internautom treści o charakterze poradnikowym z zakresu finansów osobistych, narzędzi do podejmowania decyzji finansowych, pomoc w wyborze najlepszych produktów finansowych oraz informacji umożliwiających korzystanie z ofert instytucji finansowych. Spółka posiada własną redakcję artykułów oraz dział analiz i systematycznie buduje bazy danych o ofercie instytucji finansowych dla klientów indywidualnych i firm oraz dokonuje na tej podstawie analiz na potrzeby mediów.
Comperia.pl uzyskuje przychód głównie w wyniku generowania tzw. leadów (lead: osoba, która wypełniła formularz kontaktowy celem skontaktowania się z instytucją finansową) oraz z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej. Udział przychodów z tytułu reklamy efektywnościowej w przychodach netto spółki ze sprzedaży w 2010 r. wyniósł 79 %.
Wyniki finansowe Comperii 2010 roku:
Przychód netto: ponad 1,5 mln zł (wobec ok. 652 tysięcy w roku 2009)
Zysk netto: 439 tys. wobec straty 338 tys. zł w 2009.
Wyniki finansowe w I półroczu 2011
Wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym półroczu 2011 były lepsze od osiągniętych w analogicznym okresie roku 2010.
Przychód netto wzrósł o 137% (z 470 tys. zł do 1,1mln zł)
Zysk netto zwiększył się o 225% (z 71,5 tys. zł do 233 tys. zł)
Wybrane dane finansowe (w zł) |
|||
|
W okresie 1.01.2011- 30.09.2011 |
W okresie 1.01.2010- 30.09.2010 |
Zmiana o |
Aktywa |
2 362 170,45 |
401 503,00 |
488% |
Przychody netto ze sprzedaży |
2 045 504,32 |
858 833,60 |
138% |
Zysk netto ze sprzedaży |
438 712,66 |
180 852,07 |
143% |
EBITDA |
554 912,35 |
206 038,74 |
169% |
EBIT |
441 491,09 |
180 852,08 |
144% |
Zysk netto |
436 083,83 |
179 659,73 |
143% |
Wybrane dane finansowe (w zł) |
|||
|
W okresie 1.07.2011- 30.09.2011 |
W okresie 1.07.2010- 30.09.2010 |
Zmiana o |
Przychody netto ze sprzedaży |
934 312,86 |
388 538,77 |
140% |
Zysk netto ze sprzedaży |
198 547,27 |
108 119,34 |
84% |
EBITDA |
277 630,67 |
111 575,31 |
149% |
EBIT |
200 547,27 |
108 119,35 |
85% |
Zysk netto |
198 303,19 |
108 117,87 |
83% |
Zarząd:
Bartosz Michałek - Prezes Zarządu
Posiada licencję maklera papierów wartościowych. Ukończył Finanse i Bankowość w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz Wydział Psychologii UW. Wiedzę z zakresu finansów osobistych czerpał pracując w takich firmach, jak: Expander, Open Finance, czy Noble Bank S.A.. Zajmował się doradztwem w zakresie zarządzania majątkiem, pełnił również funkcje menedżerskie. W połowie 2007 roku razem z Karolem Wilczko uruchomił pierwszą w Polsce wyszukiwarkę kredytów hipotecznych eHipoteka.com.
Karol Wilczko - Wiceprezes Zarządu
Ma kilkuletnie doświadczenie w branży bankowej. Ukończył Finanse i Bankowość w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Karierę zaczynał w Raiffeisen Bank Polska S.A. jako corporate dealer w departamencie skarbu. Następnie pracował w Open Finance oraz Noble Bank S.A. W obu firmach zajmował się doradztwem w zakresie zarządzania majątkiem, pełnił również funkcje menedżerskie. Od połowy 2007 roku zaangażowany w tworzenie pierwszej wyszukiwarki kredytowej - eHipoteka.com
Grzegorz Wojdyga – Członek Zarządu
Ukończył studia wyższe na kierunku Zarządzanie na Uniwersytecie Warszawskim.
Doświadczenie zawodowe:
Comperia.pl – (od kwietnia 2011 r. do chwili obecnej) – członek zarządu,
Nord Development sp. z o.o. (sierpień 2009 r. – kwiecień 2011 r.) – marketing manager,
Performance Marketing Group (czerwiec 2007 r. – lipiec 2009 r.) – account, artistic creation manager,
HOOP S.A. (maj 2005 r. – kwiecień 2007 r.) – specjalista ds.marketingu