Autoryzowany Doradca |
CMS Corporate Management Services Sp. z o.o. |
|
Nazwa spółki |
A.pl Internet S.A. |
|
Dziedzina (sektor gospodarki) |
handel internetowy (e-grocery) |
|
Rodzaj oferty (prywatna/publiczna) |
oferta prywatna (zakończona) |
|
Wartość emisji |
3 mln zł |
|
Przewidywany termin złożenia (publicznego) dokumentu informacyjnego |
Dokument informacyjny został zatwierdzony przez GPW, dostępny pod tym adresem |
|
Przewidywany termin debiutu spółki na NewConnect |
16 grudnia 2011 r. |
|
Liczba emitowanych akcji |
400 000 |
|
Liczba akcji po emisji |
3 973 600 |
|
WWW |
16 grudnia 2011 r. A.pl Internet S.A. zadebiutuje na NewConnect. W ramach oferty prywatnej spółka pozyskała 3 mln zł z emisji akcji serii F. Łącznie do obrotu zostanie wprowadzonych 3.973.600 akcji serii A, B, C, D, E i F o nominalnej wartości 397.360 zł (100% kapitału zakładowego).
A.pl Internet prowadzi delikatesy internetowe pod markami A.pl i Fresh24.pl. Jeszcze rok temu spółka prowadziła działalność tylko na terenie Warszawy. W grudniu rozpoczęła ekspansję w innych miastach. Obecnie zakupy w delikatesach internetowych A.pl mogą robić mieszkańcy łącznie 25 miast, oprócz Warszawy, także Gdańska, Gdyni i Sopotu, Bydgoszczy, Torunia, Olsztyna, Ostródy, Białegostoku, Szczecina, Krakowa oraz Katowic wraz z miastami wchodzącymi w skład aglomeracji katowickiej: Chorzowa, Siemianowic Śląskich, Piekar Śląskich, Gliwic, Zabrza, Świętochłowic, Rudy Śląskiej, Dąbrowy Górniczej, Sosnowca, Tychów, Będzina, Czeladzi. W ofercie e-delikatesów prowadzonych przez A.pl Internet znajduje się blisko 20 tys. produktów, w tym artykuły spożywcze, chemia gospodarcza, a także artykuły biurowe, zoologiczne oraz sprzęt AGD. A.pl to jedyny e-sklep w Polsce, który jest obecny w największych miastach Polski z tak bogatym asortymentem wykraczającym poza artykuły żywnościowe.
Spółka A.pl Internet prowadzi działalność w modelu bricks & clicks, czyli w oparciu o stacjonarną sieć sprzedaży. Partnerem w tym zakresie jest dla niej grupa Bomi, która jest jednocześnie akcjonariuszem A.pl Internet S.A.. Zamawiane towary nie są przetrzymywane w magazynie dystrybutora, a kompletowanie i paczkowanie zamówień odbywa się „prosto z półki sklepowej”. Dodatkowo samochody dostawcze, którymi dysponuje spółka wyposażone są w specjalne chłodnie, pozwalające zachować świeżość produktów wymagających przechowywania w niskiej temperaturze. Z kolei artykuły z zakresu AGD i elektroniki użytkowej do sklepów A.pl Internet dostarcza inny z akcjonariuszy – spółka Action.
W 2010 roku A.pl Internet osiągnęła przychody w wysokości 5,17 mln zł*, co plasuje ją wśród 5 największych spożywczych sklepów internetowych w Polsce. Obecnie spółka znajduje się w fazie inwestycji i skupia się na możliwie najszybszym osiągnięciu progu rentowności. Według szacunków zarządu ma to nastąpić w IV kwartale 2012 roku. Na rozwiniętym rynku stołecznym A.pl Internet przekroczyła już próg rentowności przy rocznych przychodach na poziomie ok. 5 mln zł. W 2011 r. spółka kupiła markę i aktywa sprzedażowe e-sklepu Fresh24.pl i planuje dalszy rozwój poprzez konsolidację rynku oraz wzrost organiczny.
- Działamy w bardzo perspektywicznej branży. W Polsce rynek zakupów spożywczych przez internet stanowi obecnie tylko ok. 0,1% wartości rynku spożywczego, podczas gdy średnia światowa to 1,8%. Już w najbliższych latach spodziewamy się bardzo dynamicznego rozwoju i wzrostu e-grocery nawet ponad 30% rocznie, bo taka dynamika była obserwowana w innych segmentach handlu detalicznego. W rezultacie krajowy rynek zakupów spożywczych przez internet w ciągu 5 lat może osiągnąć wartość od 1,8 do 2,5 mld zł. To bardzo obiecująca perspektywa, która kusi kolejnych graczy. Dlatego zależy nam, by jak najszybciej pokryć naszą siecią wszystkie regiony Polski i zająć możliwie najlepszą pozycję na tym rynku. To pozwoli nam na efektywne prowadzenie działalności i osiąganie dodatkowych zysków związanych ze skalą biznesu – komentuje Radosław Celiński, prezes zarządu A.pl Internet S.A.
Zarząd Spółki:
Radosław Celiński – Prezes Zarządu
Posiada wyższe wykształcenie oraz tytuł MBA, w 1999 roku ukończył Wyższą Szkołę Przedsiębiorczości i Zarządzania w Warszawie. Począwszy od 1993 roku pracował na stanowiskach związanych z rachunkowością i finansami, w tym jako analityk finansowy m.in. w Liquid Carbonic Polska / Praxair Sp. z o.o., General Motors Poland Sp. z o.o. W latach 1999-2001 pełnił funkcję zastępcy dyrektora finansowego w spółce Uniprom S.A., a w okresie 2001-2006 był członkiem Zarządu w spółce Inter Cars S.A. W latach 2008 – 2009 pełnił funkcję Prezesa Zarządu Metalurgia S.A. Z A.pl Internet związany od początku jej działalności, jako Prezes Zarządu. Pan Radosław Celiński obok funkcji pełnionych w organach Emitenta jest także udziałowcem i Prezesem Zarządu spółki Kairos Logistic Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.
Grzegorz Bielecki – Wiceprezes Zarządu
Posiada wykształcenie wyższe, jest absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. W przeszłości był członkiem Zarządu spółki Vivid.pl S.A., jednego z pierwszych sklepów internetowych w Polsce oferującego sprzedaż książek, płyt i filmów. Obok funkcji pełnionej w A.pl Internet jest równocześnie członkiem zarządów spółek Gram.pl Sp. z o.o. i Projekt78.pl Sp. z o.o.
* - A.pl Internet S.A. prowadzi działalność sprzedażową od września 2010. Podana wysokość przychodów jest wartością skonsolidowaną obejmującą wyniki A.pl Sp. z o.o. (styczeń-sierpień 2010) oraz A.pl Internet S.A. (wrzesień-grudzień 2010).
Opracowanie: