• A.pl Internet



a.pl

 

Autoryzowany Doradca 


CMS Corporate Management Services Sp. z o.o.

Nazwa spółki 

A.pl Internet S.A.

Dziedzina (sektor gospodarki) 

handel internetowy (e-grocery)

Rodzaj oferty (prywatna/publiczna) 

oferta prywatna (zakończona)

Wartość emisji 

3 mln zł

Przewidywany termin złożenia (publicznego) dokumentu informacyjnego 

Dokument informacyjny został zatwierdzony przez GPW, dostępny pod tym adresem

Przewidywany termin debiutu spółki na NewConnect 

16 grudnia 2011 r.

Liczba emitowanych akcji 

400 000

Liczba akcji po emisji 

3 973 600

WWW  

www.a.pl

 

16 grudnia 2011 r. A.pl Internet S.A. zadebiutuje na NewConnect. W ramach oferty prywatnej spółka pozyskała 3 mln zł z emisji akcji serii F. Łącznie do obrotu zostanie wprowadzonych 3.973.600 akcji serii A, B, C, D, E i F o nominalnej wartości 397.360 zł (100% kapitału zakładowego).


A.plA.pl Internet prowadzi delikatesy internetowe pod markami A.pl i Fresh24.pl. Jeszcze rok temu spółka prowadziła działalność tylko na terenie Warszawy. W grudniu rozpoczęła ekspansję w innych miastach. Obecnie zakupy w delikatesach internetowych A.pl mogą robić mieszkańcy łącznie 25 miast, oprócz Warszawy, także Gdańska, Gdyni i Sopotu, Bydgoszczy, Torunia, Olsztyna, Ostródy, Białegostoku, Szczecina, Krakowa oraz Katowic wraz z miastami wchodzącymi w skład aglomeracji katowickiej: Chorzowa, Siemianowic Śląskich, Piekar Śląskich, Gliwic, Zabrza, Świętochłowic, Rudy Śląskiej, Dąbrowy Górniczej, Sosnowca, Tychów, Będzina, Czeladzi. W ofercie e-delikatesów prowadzonych przez A.pl Internet znajduje się blisko 20 tys. produktów, w tym artykuły spożywcze, chemia gospodarcza, a także artykuły biurowe, zoologiczne oraz sprzęt AGD. A.pl to jedyny e-sklep w Polsce, który jest obecny w największych miastach Polski z tak bogatym asortymentem wykraczającym poza artykuły żywnościowe.

Spółka A.pl Internet prowadzi działalność w modelu bricks & clicks, czyli w oparciu o stacjonarną sieć sprzedaży. Partnerem w tym zakresie jest dla niej grupa Bomi, która jest jednocześnie akcjonariuszem A.pl Internet S.A.. Zamawiane towary nie są przetrzymywane w magazynie dystrybutora, a kompletowanie i paczkowanie zamówień odbywa się „prosto z półki sklepowej”. Dodatkowo samochody dostawcze, którymi dysponuje spółka wyposażone są w specjalne chłodnie, pozwalające zachować świeżość produktów wymagających przechowywania w niskiej temperaturze. Z kolei artykuły z zakresu AGD i elektroniki użytkowej do sklepów A.pl Internet dostarcza inny z akcjonariuszy – spółka Action.

model działania

W 2010 roku A.pl Internet osiągnęła przychody w wysokości 5,17 mln zł*, co plasuje ją wśród 5 największych spożywczych sklepów internetowych w Polsce. Obecnie spółka znajduje się w fazie inwestycji i skupia się na możliwie najszybszym osiągnięciu progu rentowności. Według szacunków zarządu ma to nastąpić w IV kwartale 2012 roku. Na rozwiniętym rynku stołecznym A.pl Internet przekroczyła już próg rentowności przy rocznych przychodach na poziomie ok. 5 mln zł. W 2011 r. spółka kupiła markę i aktywa sprzedażowe e-sklepu Fresh24.pl i planuje dalszy rozwój poprzez konsolidację rynku oraz wzrost organiczny.

 

- Działamy w bardzo perspektywicznej branży. W Polsce rynek zakupów spożywczych przez internet stanowi obecnie tylko ok. 0,1% wartości rynku spożywczego, podczas gdy średnia światowa to 1,8%. Już w najbliższych latach spodziewamy się bardzo dynamicznego rozwoju i wzrostu e-grocery nawet ponad 30% rocznie, bo taka dynamika była obserwowana w innych segmentach handlu detalicznego. W rezultacie krajowy rynek zakupów spożywczych przez internet w ciągu 5 lat może osiągnąć wartość od 1,8 do 2,5 mld zł. To bardzo obiecująca perspektywa, która kusi kolejnych graczy. Dlatego zależy nam, by jak najszybciej pokryć naszą siecią wszystkie regiony Polski i zająć możliwie najlepszą pozycję na tym rynku. To pozwoli nam na efektywne prowadzenie działalności i osiąganie dodatkowych zysków związanych ze skalą biznesu – komentuje Radosław Celiński, prezes zarządu A.pl Internet S.A.

 

Zarząd Spółki:


Radosław Celiński – Prezes Zarządu


Posiada wyższe wykształcenie oraz tytuł MBA, w 1999 roku ukończył Wyższą Szkołę Przedsiębiorczości i Zarządzania w Warszawie. Począwszy od 1993 roku pracował na stanowiskach związanych z rachunkowością i finansami, w tym jako analityk finansowy m.in. w Liquid Carbonic Polska / Praxair Sp. z o.o., General Motors Poland Sp. z o.o. W latach 1999-2001 pełnił funkcję zastępcy dyrektora finansowego w spółce Uniprom S.A., a w okresie 2001-2006 był członkiem Zarządu w spółce Inter Cars S.A.  W latach 2008 – 2009 pełnił funkcję Prezesa Zarządu Metalurgia S.A. Z A.pl Internet związany od początku jej działalności, jako Prezes Zarządu. Pan Radosław Celiński obok funkcji pełnionych w organach Emitenta jest także udziałowcem i Prezesem Zarządu spółki Kairos Logistic Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.

 

Grzegorz Bielecki – Wiceprezes Zarządu


Posiada wykształcenie wyższe, jest absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. W przeszłości był członkiem Zarządu spółki Vivid.pl S.A., jednego z pierwszych sklepów internetowych w Polsce oferującego sprzedaż książek, płyt i filmów. Obok funkcji pełnionej w A.pl Internet jest równocześnie członkiem zarządów spółek Gram.pl Sp. z o.o. i Projekt78.pl Sp. z o.o.

 

* - A.pl Internet S.A. prowadzi działalność sprzedażową od września 2010. Podana wysokość przychodów jest wartością skonsolidowaną obejmującą wyniki A.pl Sp. z o.o. (styczeń-sierpień 2010) oraz A.pl Internet S.A. (wrzesień-grudzień 2010).

 

Opracowanie:

 

CMS Pro alfa