Założyciele spółki IAI po sprzedaży portalu Hip-Hop.pl skupili sie na rozwoju firmy i nowego produktu. Intensyfikują również działania za granicą.
Flagową usługą zarządzanej przez Sebastiana Mulińskiego i Pawła Fornalskiego spółki IAI jest obecnie rozwiązanie IAI- Shop.com, zwiększające efektywność i bezpieczeństwo sklepów internetowych (na rynkach zagranicznych funkcjonuje pod nazwą IdoSell Shop). Korzysta z niej blisko 2 tys. e-sprzedawców. A firma cały czas pracuje nad inwestycjami w jej technologiczny rozwój. W centrum uwagi jest też działalność związana z podnoszeniem poziomu wiedzy sprzedawców o kierunkach i trendach w rozwoju e-commerce. Informacje i porady dla przedsiębiorców i specjalistów IT są publikowane na stronie internetowej firmy. Ale co najważniejsze, spółka finalizuje już trwające od niemal dwóch lat prace nad nową usługą. By w pełni skupić się na tych działaniach, podjęto decyzję o sprzedaży Hip-Hop.pl — serwis zmienił właściciela po 13 latach od powstania.
— Zdecydowaliśmy się go sprzedać, by 100 proc. uwagi poświęcić IAI — zadeklarował Sebastian Muliński.
Nowa usługa, rozwijana z wykorzystaniem dotacji unijnych, ma zadebiutować niebawem. Na razie właściciele spółki nie chcą ujawniać szczegółów przedsięwzięcia, zapowiadają tylko, że projekt jest związany ze sprzedażą usług, jednak jego odbiorcami nie będą sklepy internetowe. Obecnie usługa jest w fazie testowania. A spółka jednocześnie pracuje nad poszerzaniem sprzedaży międzynarodowej. Niedługo będą realizowane wdrożenia dla klientów w Wielkiej Brytanii. W ciągu najbliższych miesięcy IAI planuje też otworzyć oddział w Berlinie i rozpocząć ekspansję na rynek niemiecki. Natomiast biuro w Londynie ma pojawić się w przyszłym roku. W obydwu krajach pozyskano już pierwsze pozytywne referencje, które są przekuwane na zamówienia.
— Ekspansja zagraniczna jest naturalnym kierunkiem rozwoju firmy, ale też spełnieniem własnych ambicji zawodowych. Polacy często wpatrują się w Zachód, uważając, że prawie wszystko jest tam lepsze. W przypadku systemów e-commerce Polska może być uznana za jeden z bardziej rozwiniętych rynków. Mamy szansę to potwierdzić, wymieniając Brytyjczykom ich systemy do prowadzenia sklepu na systemy polskiej produkcji — zapewnia Paweł Fornalski, prezes spółki IAI. Jego zdaniem firma, skupiając się na międzynarodowej ekspansji, chce nie tylko pozyskać nowe rynki, ale również zaoferować polskim klientom IAI-Shop.com możliwość zwiększania sprzedaży poprzez eksport.
Opracowanie: