Producent oprogramowania dla kierowców i menedżerów flot samochodowych wszedł z przytupem na małą giełdę. Debiut wypadł bardzo okazale. Spółka została gwiazdą sesji notując ponad dwukrotny wzrost kursu akcji. W piątek nadal mocno drożeje.
Kierowcy, którzy nie lubią wspierać budżetu państwa płaceniem mandatów za przekroczenie prędkości, mogą zainwestować w spółkę, ułatwiającą unikanie kontaktu z policyjnymi radarami. Na NewConnect zadebiutował w czwartek (10 lipca) poznański Neptis, którego flagowym produktem jest aplikacja Yanosik, czyli komunikator dla kierowców, w którym oprócz nawigacji pozwalającej na omijanie korków można znaleźć m.in. aktualizowane na bieżąco przez użytkowników aplikacji informacje o fotoradarach, kontrolach policji i wypadkach. W debiucie podrożał o 124 proc. W piątek także zaczął sesję od kilkudziesięcioprocentowej zwyżki.
— Mamy już ponad 0,5 mln użytkowników miesięcznie i osiągnęliśmy odpowiednią masę, by wejść na NewConnect — a w perspektywie kilku lat myślimy o przenosinach na duży parkiet. Chcemy zbudować rozpoznawalność i wiarygodność wśród inwestorów, a także zachęcić użytkowników Yanosika i Flotisu do wspierania naszego rozwoju — mówi Adam Tychmanowicz, prezes Neptisu.
Yanosik działa od 2009 r. — najpierw jako terminal dla kierowców, a od 2011 r. jako darmowa aplikacja mobilna. Poza tym Neptis jest właścicielem serwisu internetowego korkowo.pl, oferuje też usługi zarządzania flotą pod marką Flotis, skierowane głównie do małych i średnich przedsiębiorstw. W ubiegłym roku spółka miała 5,15 mln zł przychodów. Pochodziły one w większości ze sprzedaży klientom biznesowym abonamentów na usługę Flotis, pozwalającą na śledzenie na bieżąco tras, pokonywanych przez firmowych kierowców. Zanotowała przy tym 0,56 mln zł zysku netto.
— Nie publikujemy prognoz, ale w tym roku planujemy zwyżki kluczowych parametrów. Przychody rosną, klientów przybywa, zdobywamy też nowych partnerów handlowych, którzy wspierają dystrybucję naszych produktów — to m.in. operatorzy polskich autostrad czy producenci elektroniki użytkowej. Działalność w obu segmentach — B2B i B2C — jest rentowna, a pracujemy już nad nowymi produktami, wykorzystującymi potencjał naszej bazy użytkowników i aktualizowanych przez nich na bieżąco informacji drogowych — mówi Adam Tychmanowicz.
Największe pakiety akcji w spółce — po 24,88 proc. — mają jej założyciele: Filip Kolendo i prezes Adam Tychmanowicz.
Opracowanie: