Wspólnicy Polskiej Mennicy Narodowej najpierw odtrąbili marketingowy sukces numizmatu z Lechem Kaczyńskim, a teraz się odcinają.
Nieważne, jak mówią, byle mówili — taka zasada najwyraźniej przyświecała firmom Synopsis Polska i Internetowy Dom Handlowy. Obie założyły spółkę Polska Mennica Narodowa (PMN), której pierwszym produktem miał być numizmat z wizerunkiem Lecha Kaczyńskiego. "Moneta" natychmiast wywołała liczne kontrowersje. Okazało się, że podobne plany miał NBP, który jednak skonsultował je z Martą Kaczyńską-Dubieniecką. Córka zmarłego prezydenta o przedsięwzięciu PMN nie wiedziała nic, a kiedy się dowiedziała, zapowiedziała podjęcie kroków prawnych przeciwko spółce.
Firmy Synopsis i Internetowy Dom Handlowy początkowo nic nie robiły sobie z tej afery. Przeciwnie — na profilach na Facebooku zamieszczały linki do internetowych publikacji na ten temat, ciesząc się, że pisze o nich prasa biznesowa. Przedstawiciele Synopsis przekonywali, że sprawa jest czysta i na wykorzystanie wizerunku Lecha Kaczyńskiego nie potrzebowali zgody rodziny, ponieważ był on osobą publiczną. Dopiero kilkanaście dni później w komunikacie prasowym PMN uznała swoje działanie za "nietaktowne". W tym samym komunikacie przyznała, że sytuacja "znacznie zwiększyła zainteresowanie numizmatem i prognozę przychodów w stosunku do pierwotnych założeń". Oświadczyła też, że przekaże wszystkie ponadplanowe zyski z projektu na wybrane cele społeczne.
Mimo takiego "sukcesu", Dariusz Leśniak-Paduch, który początkowo w mediach bronił planów emisyjnych PMN, nagle zmienił zdanie.....
Więcej: newconnect.pb.pl
Opracowanie: