Autoryzowany Doradca |
Grant Thornton Frąckowiak |
|
Nazwa spółki |
Biogened S.A. |
|
Dziedzina (sektor gospodarki) |
branża farmaceutyczna |
|
Rodzaj oferty (prywatna/publiczna) |
oferta prywatna |
|
Wartość emisji |
do 4 mln zł |
|
Przewidywany termin złożenia (publicznego) dokumentu informacyjnego |
czerwiec 2011 |
|
Przewidywany termin debiutu spółki na NewConnect |
czerwiec 2011 |
|
WWW |
Biogened S.A. to spółka o bogatej historii. Podstawą obecnie działającej firmy była utworzona w 1949 roku wytwórnia leków. Rozpoczęte w 1998 roku działania restrukturyzacyjno-prywatyzacyjne doprowadziły do powstania obecnie działającej firmy.
Biznes Biogened opiera się na dwóch głównych obszarach:
- leki generyczne z zakresu: psychiatrii, neurologii i onkologii, sprzedawane na receptę, większość z nich podlega refundacji;
- produkty OTC, w tym:
- dermokosmetyki – dostępne wyłącznie w aptekach i punktach aptecznych, sprzedawane pod własnymi markami;
- suplementy diety.
Działalność Spółki obejmuje pełny łańcuch wytwórczy, dystrybucyjny i promocyjny.
Wykres 1. Struktura przychodów ze sprzedaży Biogened w 2010 r.
Źródło: Biogened S.A.
Strategia Spółki zakłada konsekwentne rozwijanie obydwu gałęzi działalności:
- leki Rx – stanowią stabilny fundament działalności Spółki, charakteryzują się rosnącą dynamiką wzrostu oraz ustabilizowanym poziomem rentowności na sprzedaży;
- produkty OTC – działalność w zakresie wytwarzania dermokosmetyków oraz suplementów diety jest mniej przewidywalna, charakteryzuje się większą zmiennością z uwagi na bardzo krótki cykl życia, niemniej jednak dynamiczny wzrost tego rynku pozwala uzyskiwać ponadprzeciętną rentowność.
Kluczowym elementem strategii rozwoju Biogened jest przeprowadzenie odpowiednich działań wspierających sprzedaż oraz promocję produktów Spółki, a także rozwój portfolio produktowego i nabywanie dossier kolejnych cząsteczek leków.
Historycznie Spółka prezentuje konsekwentny rozwój działalności, jednakże z uwagi na restrukturyzację portfela produktowego (wycofanie części dotychczasowych leków w wyniku przeprowadzenia harmonizacji dokumentacji rejestracyjnej oraz ponoszenie kosztów związanych z wprowadzaniem nowych wyrobów na rynek) wyniki osiągane w latach 2009 i 2010 są niższe niż w poprzednich okresach.
Prowadzony obecnie proces poszerzania portfolio produktowego (nowe leki, odświeżenie oferty produktowej OTC) przyczyni się do zwiększenia przychodów oraz istotnej poprawy osiąganych wyników. Planowany poziom przychodów ze sprzedaży zwiększy się z 21 mln zł w 2010 r. do 34 mln zł w roku 2011. Jednocześnie wzrośnie rentowność na poziomie EBITDA (z 12% w 2010 r. do ponad 15% w roku 2011).
Wykres 2. Przychody ze sprzedaży oraz zysk netto Biogened w latach 2000-2010 oraz prognozy na lata 2011-2012
Źródło: Biogened S.A.
Mocne strony Spółki:
- Doświadczona kadra menedżerska.
- Wysoko wykwalifikowany i doświadczony zespół pracowników, przejrzysta struktura organizacyjna.
- Własne zaplecze techniczne (zakład produkcyjny, laboratorium).
- Wysoka jakość produktów.
- Wdrożone rygorystyczne standardy GMP (Good Manufacturing Practice – Zasady dobrej praktyki wytwórczej) oraz ISO 22000:2005.
- Ponad 60-letnie doświadczenie na rynku.
- Rozpoznawalność marki wśród klientów – Spółka posiada w swoim portfolio produkty dobrze znane lekarzom i farmaceutom oraz pacjentom/klientom.
- Spółka elastycznie reaguje na potrzeby zgłaszane przez rynek (dzięki wysokim standardom zarządczym i dużej przejrzystości Spółki).
Jeżeli są Państwo zainteresowani objęciem akcji Biogened S.A., prosimy o kontakt z Autoryzowanym Doradcą:
Justyna Frankiewicz
Konsultant
M: +48 601 366 569
Opracowanie: