Miesiące letnie to dla branży gastronomicznej tradycyjny szczyt sezonu, ale minione lato było szczególne, bo wyjątkowo deszczowe. Premium Food Restaurants, które zarządza siecią 77sushi, jest z niego zadowolone.
-Pomogła nam deszczowa pogoda, która uniemożliwiała spędzanie czasu na plaży. Nasze nadmorskie restauracje radziły sobie wyjątkowo dobrze, wzrosty zanotowaliśmy też w Warszawie, w której latem interesy nigdy nie szły nam aż tak dobrze – mówi Aleksandra Gawrylak, prezes PFR.
Dlatego wyniki firmy w trzecim kwartale będą znacząco lepsze niż przed rokiem. Prognozy PFR, zakładające osiągniecie w tym roku 11 mln zł przychodów i 0,8 mln zł zysku netto, też są bezpieczne.
Liczę, że je przekroczymy – twierdzi Aleksandra Gawrylak.
Dobre wyniki zachęcają PFR do ekspansji. W czwartym kwartale zarząd zamierza ogłosić szczegóły planu uruchomienia lokali pod nową marką. Wciąż poruszamy się w branży sushi. Mamy też pomysły obejmujące inne kuchnie, ale to kwestia przyszłości – zapowiada Aleksandra Gawrylak.
Mniejszy optymizm widać w sieci Sakana, która prowadzi lokale w dużych miastach, czyli Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu i Katowicach.
Mam nadzieję, że mijający kwartał zaliczymy do udanych. Lato nas nie rozpieszczało pogodą, a to jeden z istotnych czynników wpływających na wizyty klientów w restauracji. Ponadto konieczność relokalizacji lokalu w Krakowie niewątpliwie nie była okolicznością sprzyjającą – tłumaczy Marcin Rylski, wiceprezes Sakany.
Sakana pracuje teraz nad programem franczyzowym.
Kolejne otwarcia związane będą raczej z tą formułą działalności. Ostatnio otworzyliśmy na tej zasadzie lokal na ul. Wąwozowej w Warszawie. Mamy nadzieję, że w przyszłości franczyza będzie istotnym źródłem przychodów, w szczególności jeżeli chodzi o potencjalne możliwości wyjścia poza granice kraju – podkreśla Marcin Rylski.
Restauracje oferujące sushi to w Polsce bardzo rozdrobniona branża, a na dodatek wciąż pojawiają się w niej nowe podmioty.
Uruchomienia lokali z kuchnią japońską nie wyklucza np. Mex Polska, który prowadzi właśnie ofertę publiczną.
Ten właściciel restauracji meksykańskich The Mexican (10 lokali) oraz restauracji brazylijskich Browar de Brasil (2 lokale), a także czterech klubów muzycznych, m.in. Opera i Desperados w Warszawie wciąż szuka nowych konceptów.
Rozważamy uruchomienie lokali w segmencie pizzerii lub sushi – mówił ostatnio Paweł Kowalewski, prezes Mex Polska.
Więcej: newconnect.pb.pl
Opracowanie: