Autoryzowany Doradca |
NOBLE Securities S.A. |
|
Nazwa spółki |
Wind Mobile S.A. |
|
Dziedzina (sektor gospodarki) |
Internet, telekomunikacja, informatyka |
|
Rodzaj oferty (prywatna/publiczna) |
Prywatna (Emisja nowych + Sprzedaż istniejących akcji) |
|
Wartość emisji |
5 000 003,00 |
|
Przewidywany termin złożenia (publicznego) dokumentu informacyjnego |
Dokument złożony |
|
Przewidywany termin debiutu spółki na NewConnect |
12 października |
|
Liczba emitowanych akcji |
700.935 akcji nowej emisji + 467.290 akcji sprzedawanych |
|
Liczba akcji po emisji |
7.252.245 |
|
WWW |
Spółka
Wind Mobile sp. z o.o. została zawiązana 2 kwietnia 2007 r., z wizją realizacji perspektywicznego biznesu związanego z usługami dodanymi dla operatorów sieci telefonii mobilnej.
W sierpniu 2009 r. pomiędzy IIF S.A., PTV sp. z o.o., Middlefield Ventures Inc., Dracula Ventures S.A. oraz Wind Mobile sp. z o.o. zostało zawarte porozumienie inwestycyjne, na mocy którego wspólnikami spółki Wind Mobile sp. z o.o. zostali PTV sp. z o.o., Middlefield Ventures Inc., Dracula Ventures S.A. Elementem porozumienia inwestycyjnego były również uzgodnienia dotyczące połączenia spółek Personal TV sp. z o.o. ze spółką Wind Mobile sp. z o.o.
Działalność spółki Personal TV sp. z o.o. od momentu utworzenia koncentrowała się na wdrożeniach systemów rekomendacji. W latach 2008 – 2009 firma ta prowadził wdrożenie pilotowego systemu rekomendacji na portalu Ceneo.pl oraz prace wdrożeniowe i testowe systemu rekomendacji przeznaczonego dla abonentów Telefonii Dialog.
W sierpniu 2009 r. Personal TV został udziałowcem spółki Wind Mobile sp. z o.o. Nastąpiło wtedy połączenie produktów i know-how z produktami telekomunikacyjnymi Wind Mobile sp. z o.o.
Obecnie Wind Mobile SA jest wiodącym dostawcą rozwiązań mobilnych (związanych z telefonią komórkową) w Polsce. Emitent dostarcza kompleksowe rozwiązania w obszarach mobilnej rozrywki, mobilnego marketingu i mobilnej infrastruktury. Oferta kierowana jest do operatorów w Polsce i za granicą, konsumentów oraz reklamodawców.
Strategia
Strategia Wind Mobile SA zakłada dynamiczny rozwój w obszarze mobilnej reklamy oraz mobilnej rozrywki, a także ekspansję na rynki zagraniczne. Celem jest osiągnięcie pozycji lidera w Polsce, w zakresie reklamy mobilnej, poprzez wdrożenie innowacyjnych i skutecznych form reklamy. Istotnym krokiem w realizacji tego celu jest uruchomienie usługi Halo Ads – pierwszego w Europie modelu reklamowego opartego o „halodzwonki”. W obszarze mobilnej rozrywki firma zakłada dynamiczny wzrost udziału powtarzalnych przychodów z zarządzania usługami mobilnymi na zasadzie outsourcingu (VAS Force).
Efektywność realizacji usług mobilnych przez Wind Mobile plasuje spółkę w czołówce europejskiej. Dysponując unikalnym potencjałem spółka pracuje nad powtórzeniem sukcesów polskich wdrożeń u zagranicznych operatorów.
Władze
Zarząd:
Igor Bokun, Prezes Zarządu
Igor Bokun jest prywatnym przedsiębiorcą z ponad dziesięcioletnim stażem w branży IT i telekomunikacyjnej. Igor Bokun odpowiadał za wprowadzenie na rynek wielu innowacyjnych produktów oraz usług dla operatorów telekomunikacyjnych. W roku 2002 zespół kierowany przez Igora opracował platformę usług dodanych Falcon wraz z flagową aplikacją Ringback Tones (halodzwonek). Pasją Igora Bokuna jest transformowanie pomysłów na biznes w prężne, samodzielne przedsiębiorstwa.
Kamil Nagrodzki, Wiceprezes Zarządu ds. Technicznych
Kamil Nagrdzki jest polskim pionierem w obszarze technologii eCommerce, systemów telekomunikacyjnych oraz systemów transakcyjnych dla sektora finansowego. Do jego osiągnięć należy między innymi opracowanie systemu informatycznego serwisu merlin.pl oraz zaprojektowanie systemu wyszukiwawczego dla portalu Wirtualna Polska. W roku 2003 Kamil Nagrodzki projektował i nadzorował prace nad aplikacjami Falcon Custom Ringback Tones i Falcon Notifications. Kamil Nagrodzki ukończył studia wyższe w Instytucie Informatyki na wydziale Matematyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego.
Tomasz Kiser, Wiceprezes Zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży
Zawodowo związany jest z marketingiem i usługami dla biznesu, a od 2001 roku także branżą telekomunikacyjną. Imponujący, 37-procentowy wzrost przychodów w Wind Mobile odnotowano w roku 2010, kiedy pełnił on funkcję dyrektora ds. sprzedaży. Jest także współtwórcą sukcesu usługi Halo Granie, która osiągnęło dziesięciokrotny wzrost w przeciągu półtora roku.
Rada Nadzorcza:
Rafał Styczeń | Członek Rady Nadzorczej | |
Maciej Skotniczny | Członek Rady Nadzorczej | |
Witold Piotr Michna | Członek Rady Nadzorczej | |
Bartłomiej Stoiński | Członek Rady Nadzorczej | |
Łukasz Juśkiewicz | Członek Rady Nadzorczej |
Akcjonariat
Akcjonariusz |
Ilość akcji (szt.) |
Udział w kapitale zakładowym (%) |
Ilość głosów (szt.) |
Udział w głosach na Walnym Zgromadzeniu (%) |
IIF S.A. |
2 433 820 |
33,56% |
4 867 640 |
43,33% |
Middlefield Ventures Inc |
2 238 927 |
30,87% |
3 786 937 |
33,71% |
IIF Ventures B.V. |
1 246 452 |
17,19% |
1 246 452 |
11,10% |
Pozostali |
1 333 046 |
18,38% |
1 333 046 |
11,87% |
Razem |
7 252 245 |
100,00% |
11 234 075 |
100,00% |
Wyniki Finansowe
Wyszczególnienie |
I półrocze 2011* |
I półrocze 2010** |
Przychody netto ze sprzedaży |
4 981 |
3 756 |
Zysk / strata brutto ze sprzedaży |
4 293 |
2 517 |
Zysk / strata ze sprzedaży |
1 906 |
489 |
Zysk / strata z działalności operacyjnej (EBIT) |
1 909 |
510 |
EBITDA (wynik z działalności operacyjnej + amortyzacja) |
2 159 |
648 |
Zysk / strata brutto |
1 837 |
1 169 |
Zysk / strata netto |
1 524 |
1 029 |
* Wind Mobile S.A.
** Wind Mobile sp. z o.o. (przed połączeniem)
Wyszczególnienie |
2010* |
2009** |
2008** |
Przychody netto ze sprzedaży |
8 705 |
6 403 |
9 482 |
Zysk / strata brutto ze sprzedaży |
5 609 |
4 072 |
3 705 |
Zysk / strata ze sprzedaży |
1 145 |
620 |
1 192 |
Zysk / strata z działalności operacyjnej (EBIT) |
1 170 |
736 |
1 112 |
EBITDA (wynik z działalności operacyjnej + amortyzacja) |
1 523 |
1 146 |
1 646 |
Zysk / strata brutto |
1 687 |
686 |
589 |
Zysk / strata netto |
1 466 |
619 |
293 |
* Wind Mobile S.A.
** Wind Mobile sp. z o.o. (przed połączeniem)